Żyjemy w XXI wieku w czasie z jednej strony szalonym a z drugiej dającym ogromne możliwości. W dobie dobrobytu nie musimy się martwić o głód i bezpieczeństwo, nasze myśli skupiają się raczej na rozwoju osobistym lub zawodowym oraz osiągnięciu stabilizacji życia w społeczeństwie na odpowiednim poziomie. Szaleństwo dzisiejszych czasów sprowadza się do tego, że aby osiągnąć powyższe cele musimy prowadzić życie w dwóch rzeczywistościach realnej i wirtualnej.

Te dwa światy stały się dziś nierozłączne i objęły niemal każdą dziedzinę życia człowieka. O ile świat biznesowy (ten realny) został już dość dobrze rozpoznany przez wielu przedsiębiorców w ciągu kilkuset lat prowadzenia różnych biznesów, o tyle świat wirtualny wciąż bardzo młody, potrafi przyprawić o zawrót głowy, gdyż zachodzą w nim w bardzo krótkim czasie zmiany wręcz rewolucyjne.

Nasza firma Webemo powstała z myślą o tym, aby pomóc przedsiębiorcom połączyć ze sobą te dwie biznesowe rzeczywistości i odpowiedzieć na wciąż pojawiające się
dwa kluczowe pytania.

Czy moja firma powinna zaistnieć w Internecie i zbudować stronę internetową?

Do czego tak naprawdę potrzebna mojej firmie jest ta wirtualna rzeczywistość?

Odpowiedź na pierwsze z pytań jest bardzo prosta i brzmi ZDECYDOWANIE TAK. Zanim jednak przystąpimy do działania i projektowania nowej strony www poprosimy Cię, abyś się na chwilę zatrzymał i zastanowił wspólnie z nami nad tym, co osiągnąłeś do tej pory w świecie realnym?

W tym miejscu warto, abyś odpowiedział na kilka pytań, dzięki którym lepiej przygotujemy zasoby Twojej firmy na działanie w wirtualnej rzeczywistości.

Oto one:

Kto jest odbiorcą usług lub produktów mojej firmy? Do kogo będę kierował ofertę w Internecie?

Jakie potrzeby posiadają poszczególne grupy moich klientów i w jaki sposób mogę je zaspokoić? W jaki sposób mam się z nimi komunikować (bezpośrednio, grzecznościowo)?

Czego oczekują moi klienci w Internecie? Jakich informacji i w jakich kanałach informacyjnych poszukują?

Jaką mam konkurencję? Jak działa ona w sieci? Jak się prezentuje i komunikuje z rynkiem?

Jak wygląda moja oferta? W jaki sposób ją prezentuje w świecie realnym i jak zamierzam ją przedstawiać w Internecie?

W jaki sposób chcę się wyróżnić na tle konkurencji? Jakie są moje przewagi, które spozycjonują moją firmę na górze drabiny wartości dla odbiorców?

Jakie dodatkowe narzędzia internetowe poza stroną www zamierzam wykorzystać w mojej działalności wirtualnej, aby w sposób jak najbardziej efektywny docierać do odbiorców moich usług lub produktów?

Jakie funkcjonalności powinna posiadać moja strona Internetowa, aby odciążyć mnie w codziennej pracy i zdjąć z moich pracowników zadania, które mogą zostać zautomatyzowane?

Czy przygotowałem moją firmę (pracowników i inne zasoby) na uruchomienie nowego kanału komunikacji ze światem zewnętrznym przez Internet?

Czy posiadam niezbędne zasoby techniczne i środki, aby zrealizować z powodzeniem projekt dotyczący wprowadzenia firmy w świat wirtualny?

A co z pytaniem nr 2?

Tutaj nie będzie już tak łatwo. Otóż istnieją różne rodzaje stron www, posiadających różne funkcje, jakie mogą pełnić w naszym przedsiębiorstwie. Jednak dwie funkcje są wspólne dla wszystkich rodzajów stron i na nich postanowiliśmy się skupić. Tymi funkcjami są KOMUNIKACJA i WIZERUNEK.

Strona internetowa bez względu na rodzaj, jeżeli dobrze ją zaprojektujemy, zawsze będzie najbardziej wydajnym narzędziem komunikacji ze światem realnym i najlepszym narzędziem budującym wizerunek naszej firmy w świecie wirtualnym.

W odniesieniu do komunikacji musimy zastanowić się, jakie informacje chcemy przekazać naszym odbiorcom (klientom)? Czy będzie to wiedza fachowa na temat naszej działalności i branży, w której funkcjonujemy, czy będziemy pisać na temat produktów i usług, które oferujemy, o może będziemy budować wizerunek firmy poprzez opis jej zasobów, sposobów działania i zaspokajania potrzeb klientów?

W tym miejscu należy podjąć decyzję, jakiego rodzaju stronę internetową zamierzamy wdrożyć. Istnieją 3 rodzaj stron www:

Strony wizytówki tzw. landing-page

są one bardzo prostą formą przedstawienia naszej działalności i podstawowych informacji nt. firmy i jej oferty. Najczęściej składają się tylko ze strony głównej z kilkoma sekcjami tj. o nas, oferta, współpraca, kontakt. Dzięki nim klient po odwiedzeniu strony potwierdza działanie firmy w świecie wirtualny i ma za zadanie poznać dane kontaktowe, aby jak najszybciej nawiązać z nami relacje.

Jasny przekaz
Od razu wiesz, jakiego rodzaju oferty strona dotyczy
Szybki kontakt
Kluczem jest sprawne uzyskanie namiarów na kontakt - nasze projekty "mają to na uwadze"
Zwarte informacje
Układ strony typu landing-page zaprojektowany jest tak, aby najważniejsze informacje były na wstępie zauważalne

Strony informacyjne

bardziej rozbudowane zawierające tzw. podzakładki, w których możemy szerzej przedstawić prowadzone przedsiębiorstwo, np. w zakładce „o nas” opisujemy nasz zespół pracowników ich funkcje i odpowiedzialności w kontakcie z odbiorcami, pokazujemy procesy zachodzące w firmie w tym np. proces realizacji zamówień i dostawy produktów, pokazujemy galerie zdjęć firmowych, aby zapewnić odbiorców, że posiadamy odpowiednie technologie (park maszynowy), który bez zakłóceń podoła napływającym zamówieniom. W „ofercie” opiszemy szczegółowo nasze produkty lub usługi, pokarzemy ich przewagi konkurencyjne i zachęcimy do zakupu. Dodamy także zakładkę „FAQ”, w której odpowiemy na najczęściej zadawane przez klientów pytania, budując tym samym profesjonalny wizerunek w ich oczach. Strony tego rodzaju jak widać z powyższego opisu, nie tylko informują, ale także pozycjonują naszą firmę na tle konkurencji, pokazują nasz potencjał.

Menu strony www
zawierające główne kategorie produktów nie tylko pokazuje ofertę, ale również pozycjonuje organicznie stronę www
Ciekawe elementy graficzne
Pokazanie najważniejszych z punktu widzenia odbiorcy informacji w ciekawy sposób za pomocą ikono-grafiki
Nowoczesny webdesign
Interesujący „welcome page” wywołuje pozytywne pierwsze wrażenie w oczach klientów i buduje markę

Strony produktowe

będące przedsionkiem do sprzedaży bezpośrednio przez Internet. Tutaj przykładamy szczególną uwagę do samej oferty, produktów i usług w ofercie naszej firmy, przypisujemy je do odpowiednich kategorii, opisujemy, pokazujemy cechy i parametry techniczne, opinie innych użytkowników, którzy już zdecydowali się na zakup, pokazujemy galerie zdjęć produktu i zachęcamy do zakupu poprzez kontakt bezpośredni lub specjalnie do tego celu przygotowany formularz, który udostępniamy na stronie www. Tego typu strony internetowe pełnią w firmie rolę wirtualnych katalogów produktowych, dostępnych o każdej porze i na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu, ograniczając zdecydowanie koszty marketingowe naszej działalności, które do tej pory pochłaniała produkcja katalogów papierowych i ich dystrybucja.

Aktywna grafika
nowoczesna prezentacja cech oferowanego produktu, umożliwiająca zamieszczenie dodatkowych opisów i zdjęć po rozwinięciu poszczególnych elementów
Copywriting i słowa kluczowe
treści strony www muszą być oryginalne i interesujące, muszą zawierać słowa kluczowe, wspomagające wyszukiwanie w Internecie
Nagłówki H1 i H2
w przeglądarce Google właściwy układ treści na stronie internetowej ma wielkie znaczenie dla właściwego ich pozycjonowania

A w jaki sposób strona Internetowa będzie budowała wizerunek naszej firmy w Internecie?

Najważniejsze jest zawsze pierwsze wrażenie! Strona Internetowa już od pierwszego kontaktu wizualnego z klientem ma budować pozytywne skojarzenia, ma być po prostu nowoczesna i ładna. Można to osiągnąć poprzez znajomość panujących trendów, wykorzystania aktualnych i innowacyjnych technologii projektowania, powinna być ciekawa pod względem graficznym i wykorzystywać różne narzędzia kreacji tj. zdjęcia, grafiki, filmy i odpowiednio sformatowane treści.

Można to osiągnąć poprzez przemyślane zaprojektowanie kolejnych elementów strony www, zarówno pod kątem graficznym, jak i merytorycznym. Klient od początku powinien zostać poprowadzony ścieżką, dzięki której pozna firmę i jej ofertę, otrzyma dodatkowo fachową wiedzę w danym temacie, potwierdzoną opiniami innych użytkowników i na końcu będzie mógł w łatwy sposób nawiązać kontakt lub złożyć zamówienie.

Ponadto, aby zbudować pozytywny wizerunek należy spełnić poniższe założenia:

Strona www powinna się wyróżniać spośród innych, być rozpoznawalna i zapamiętana!

Strona www powinna być wykonana z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii

Strona www musi być ładna, przemyślana i poukładana!

Strona www powinna przekazywać istotne i ciekawe z punktu widzenia klienta informacje!

Poruszanie się po niej powinno być intuicyjne!

Powinna dawać administratorowi możliwość samodzielnego redagowania treści, dodawania aktualności, zamieszczania zdjęć w galeriach, opisywania produktów oraz usług!

Strona www musi być interaktywna, powiązana z innymi mediami społecznościowymi!

Strona www powinna umożliwiać szybki kontakt ze mną lub moją firmą!

Strona www powinna pokazywać miejsce lub obszar prowadzonej przeze mnie działalności!

Strona www musi być bezpieczna dla osób z niej korzystających!

Strona www musi być zawsze dostępna w Internecie!

Stronę www powinno być można, łatwo odnaleźć w Internecie!

Strona www musi być prawdziwą wartością dodaną dla mojej firmy! Budować Markę!

Strona www musi zarabiać na siebie i przynosić zyski!

Stronę www powinno być można, rozbudowywać w przyszłości o nowe funkcjonalności!

Stronę www powinno być można, oglądać na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu!

Strona www powinna być dostępna dla wszystkich, również dla osób niedowidzących!

Strona www powinna automatycznie budować bazę klientów!

Strona www musi spełniać wszelkie wymogi prawne!

Jako właściciel musisz mieć do niej pełne prawa!

Twoje oczekiwania pewnie przerosły Twoje wyobrażenia o projektowaniu stron internetowych..?

WIEDZ JEDNO!

„90% ludzi odnajduje zaspokojenie swoich potrzeb, zaczynając od magicznego zaklęcia…WWW”

Na tym etapie musisz sam zdecydować, czego oczekujesz od własnej strony internetowej? Jak dzięki niej możesz zostać zauważony, a następnie postrzegany przez swoich potencjalnych klientów? My jesteśmy w stanie przejść z Tobą tą drogę i pomóc stworzyć Twoją własną wirtualną rzeczywistość, z której będziesz dumny.

Ok, przekonaliście mnie.

Chcę umówić spotkanie biznesowe