Często słyszany zwrot, nie zawsze jednak dla każdego zrozumiały. Czym jest ta aplikacja webowa? Czy jest dla nas i naszego biznesu niezbędna? O co w tym wszystkim chodzi?

No i kluczowe pytanie: czy Webemo w swojej ofercie posiada tworzenie tego typu rozwiązania dla swoich Klientów?

Słowo aplikacja jest Wam zapewne znane, jest to program posiadający funkcjonalności, które realizują zadania określone przez programistę.

A co oznacza słowo webowa?

To aplikacja, która nie musi być instalowana na żadnym urządzeniu, a dostęp do niej jest zapewniony dzięki sieci Internet i przeglądarce internetowej. Możemy z niej korzystać za pomocą dowolnego urządzenia w dowolnym miejscu i czasie pod warunkiem, że posiada ono dostęp do sieci internetowej.

A dlaczego dedykowana?

Każda firma to tak naprawdę bardzo zindywidualizowany byt, posiadający wyjątkowe zasoby i działający w oparciu o dostosowane do niego procesy. To właśnie te cechy sprawiają, że aby aplikacja wykorzystana w przedsiębiorstwie działała w pełni efektywnie, musi zostać do tych procesów i zasobów dostosowana. Dlatego mówimy tutaj o dedykowanych aplikacjach, stworzonych z myślą o danym przedsiębiorstwie.

Po co w dzisiejszych czasach i komu potrzebne są takie dedykowane aplikacje webowe?

Posiadają one bardzo szerokie zastosowania, których ograniczeniem jest w zasadzie tylko ludzka wyobraźnia. Służą głównie do automatyzacji procesów zachodzących w firmie, ale mogą być także wykorzystywane do gromadzenia i przetwarzania informacji z różnych dziedzin prowadzenia działalności (tj. informacje o klientach, o produktach, o składanych zamówieniach), są wykorzystywane do raportowania, do optymalizowania zasobów firmy, do sprzedaży, do obsługi zgłoszeń od klientów, do lokalizacji obiektów, do obsługi magazynów i wielu innych.

Do podstawowych aplikacji webowych tworzonych i wdrażanych przez firmę Webemo należą:

Aplikacje typu CMS

są to systemy do zarządzania informacjami zamieszczanymi przeważnie na stronach internetowych. Każda strona projektowana przez Webemo to indywidualne wdrożenie oraz dedykowany, nieszablonowy projekt graficzny, dlatego każdy system CMS służący do zarządzania jej treścią jest również dostosowany do tego, co dana strona prezentuje. Na rynku można spotkać tzw. rozwiązania pudełkowe (gotowe systemy sprzedawane jako paczki lub moduły rozwiązań i funkcjonalności), takie rozwiązania przeważnie są dostosowane do wszystkiego i niczego zarazem. Posiadają często wiele niewykorzystywanych funkcjonalności a te dostępne, trzeba często dostosowywać do potrzeb firmy, co jest bardzo kosztogenny operacją. Dlatego nasza firma zdecydowała się tworzyć rozwiązania na miarę potrzeb zgłaszanych przez klientów. Stworzony kilka lat temu i wciąż rozwijany system edycji treści CMS Elements jest każdorazowo wdrażany i dostosowany do konkretnej strony. Zawiera tylko elementy przez tą stronę wykorzystywane przez co jest niezwykle łatwy w obsłudze. Poszczególne moduły strony podzielone zostały na elementy tekstowe, listy oraz galerie ułatwiające administratorowi szybką edycję i zmianę wybranej treści. System Elements jest ponadto responsywny i posiada budowę kaflową dzięki czemu obsługa przy pomocy urządzeń mobilnych jest równie prosta i intuicyjna co w przypadku komputerów.

Dodatkowym modułem często wiązanym z podstawowymi funkcjonalnościami strony www jest moduł aktualności. Dzięki niemu możliwa jest ciągła rozbudowa treści strony www w postaci zamieszczanych artykułów, o tematyce związanej z branżą, w której działa dane przedsiębiorstwo.

Każdy system CMS posiada również moduł ustawień, w którym odnaleźć można podstawowe informacje o firmie, a także dane kontaktowe (telefon i adres email), które są prezentowane w obecnej na każdej stronie zakładce Kontakt.

Warto wspomnieć również o użytkownikach systemu CMS i powierzonymi im rolami, dzięki którym mogą wykonywać różne działania w systemie CMS. I tak np. właściciel lub administrator główny będzie mógł zarządzać wszystkimi elementami systemu CMS, w tym nadawać również uprawnienia innym użytkownikom, natomiast podstawowy użytkownik będzie widział tylko wybrane elementy systemu i będzie miał przypisane poszczególne funkcje do wykonywania. Każdemu systemowi możemy przypisywać inne role i inne zadania dla poszczególnych z nich.

Aplikacje typu CRM

Customer Relationship Management - to rozbudowana wersja podstawowego systemu CMS o funkcje sprzedażowe. Systemy tego typu są instalowane przeważnie przy wdrożeniach sklepów internetowych, w których pojawiają się takie pojęcia jak: klienci, produkty, magazyn, zamówienia, raporty, promocje. Każde z powyższych pojęć to osobny moduł zawierający liczne funkcjonalności.

Dodatkowym modułem często wiązanym z podstawowymi funkcjonalnościami strony www jest moduł aktualności. Dzięki niemu możliwa jest ciągła rozbudowa treści strony www w postaci zamieszczanych artykułów, o tematyce związanej z branżą, w której działa dane przedsiębiorstwo.

Każdy system CMS posiada również moduł ustawień, w którym odnaleźć można podstawowe informacje o firmie, a także dane kontaktowe (telefon i adres email), które są prezentowane w obecnej na każdej stronie zakładce Kontakt.

Warto wspomnieć również o użytkownikach systemu CMS i powierzonymi im rolami, dzięki którym mogą wykonywać różne działania w systemie CMS. I tak np. właściciel lub administrator główny będzie mógł zarządzać wszystkimi elementami systemu CMS, w tym nadawać również uprawnienia innym użytkownikom, natomiast podstawowy użytkownik będzie widział tylko wybrane elementy systemu i będzie miał przypisane poszczególne funkcje do wykonywania. Każdemu systemowi możemy przypisywać inne role i inne zadania dla poszczególnych z nich.

Moduł klientów

dzięki niemu możliwa jest rejestracja i przetwarzanie danych klientów w systemie CRM. Przetwarzanie to może polegać na wykonywaniu różnego rodzaju działań promocyjnych oraz akcji informacyjnych różnymi kanałami tj. wysyłka wiadomości sms lub wysyłka mailingów. Dzięki tworzeniu grup klientów, możemy inną komunikację prowadzić do każdej z nich. Z tymi działaniami związane jest jeszcze jedno zagadnienie tzw. zgód formalnych. Dzięki nim klient wyraża chęć otrzymywanie lub nieotrzymywania komunikacji z naszej firmy. Należy pamiętać, aby informacje przekazywać tylko i wyłącznie klientom, którzy taką zgodę wyrazili. Dodatkowe opcje otrzymujemy w chwili połączenia modułu klientów z modułem zamówień i modułem raportów. Dzięki takiej operacji nasz sklep internetowy uzyskuje pełne możliwości analityczne. Możemy określić dzięki temu różne grupy klientów, zobaczyć kto jest naszym najlepszym klientem pod względem wartości zamawianych produktów, zobaczyć, jaka jest częstotliwość składanych zamówień i kto zamawia najwięcej. To tylko część z możliwości systemu CRM i badania relacji z firmy z jej klientami.

Moduł produktów

z produktem w systemie CRM powiązanych jest wiele danych i funkcjonalności zaczynając od nazwy produktu, danych producenta, symbolu, kodu EAN ceny, stanu magazynowego, stawce podatkowej a na opisie, cechach, galeriach zdjęć, produktach podobnych, plikach załączonych do produktu oraz opisem pod SEO skończywszy. Ważne jest, aby wszystkimi tymi elementami można było łatwo zarządzać z pozycji listy produktów lub karty samego produktu. Jest to moduł, w którym każdy administrator czasu spędzi najwięcej czasu, to tutaj bije serce każdego sklepu internetowego

Moduł promocji

przed przystąpieniem do tworzenia sklepu internetowego należy zastanowić się jakiego rodzaju akcje marketingowe będziemy prowadzić w przyszłości, ponieważ ta analiza pozwoli na dobre zaprojektowanie modułu promocji. Istnieje wiele możliwości dodatkowego zachęcania klienta, do podjęcia decyzji zakupowej. Mogą być to promocyjna cena produktu, promocje czasowe na wszystkie produkty w postaci upustu %, kody rabatowe, stałe rabat dla klientów, darmowe dostawy przy zamówieniach za określone kwoty, dodatkowe gratisy dodawane do zamówień przy zamówieniu konkretnych produktów i wiele innych. Aby moduł promocji był gotowy do obsłużenia tego rodzaju działań marketingowych należy z góry określić warunki promocji w określonych okolicznościach.

Przejrzysta obsługa
Nasz system CMS / CRM jest zbudowany tak, aby był intuicyjny dla każdego użytkownika
Szybka filtracja funkcjonalności
Każdy moduł ma dodatkowe rozwijane opcje, dzięki którym trafisz tam, gdzie chcesz dokonać edycji
Sprawne zarządzanie treściami
System CMS / CRM jest doskonałym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą mieć kontrolę nad contentem swojej strony

Ok, przekonaliście mnie.

Chcę umówić spotkanie biznesowe