Pacama -
Identyfikacja wizualna

Klient i zakres:

Pacama to marka nowoczesna, lifestylowa, ale jednocześnie nienachalnie nawiązująca do kraftowych produktów. Skierowana bezpośrednio do entuzjastów kawy, dla których bardzo istotna jest wysoka jakość. Kawowe portfolio Pacama to wyłącznie produkty z segmentu premium i speciality. Prywatnie to sąsiedzka kooperatywa kawowych entuzjastów, grupa zakochanych w różnorodności kaw speciality przyjaciół, którzy chcą dzielić się pasją i radością, jaką daje im dostarczanie najlepszych ziaren kawy.

  • Identyfikacja wizualna
  • Projekt logo
  • Brand book
  • Projekt etykiet
  • Akcydensy
  • Ilustracje

Rok

2021

Strategia wizualna

Identyfikację Pacama oparliśmy o połączenie klasycznego stylu z nowoczesną formą, jednocześnie zachowując indywidualny kraftowy charakter, daleki od estetyki dominującej zarówno w szeroko rozumianej branży FMCG jak również bezpośrednio w segmencie kaw speciality i premium.




Całość stanowi syntezę ciepłej, stonowanej kolorystyki o zróżnicowanym natężeniu, nawiązującym do charakteru i pochodzenia gatunków kawy, z eleganckim złotym detalem pełniącym rolę dominanty, stanowiącym bezpośrednie skojarzenie z produktem premium, ale jednocześnie na tyle subtelnym, aby uniknąć przesadnej pompatyczności.

Typografia

Starannie dobrane trzy kroje pisma o odmiennym charakterze pozwalają na wyraźne różnicowanie hierarchii komunikowanych treści, pomagają uwydatnić meritum komunikatów kierowanych do odbiorcy.




Oprócz walorów użytkowych, zastosowana typografia tworzy bardzo spójny i charakterystyczny klimat, pełen klasy i uroku. Jest jednym z najważniejszych elementów estetyki marki Pacama. Determinuje i balansuje ciężar kompozycji, stanowi idealną przeciwwagę dla dominujących złotych detali.

Symbolika zawarta w znaku

Typografia na którą postawiliśmy w logotypie, to bardzo unikatowy krój o nazwie Moche, zaprojektowany przez Vivien Gorse z francuskiego studia Pépite. Jego stylistyka i mocny odwrócony kontrast sprawiają, że jest równie odważny i wyzywający, jak i gustowny i estetyczny. Zapewnia perfekcyjny balans, idealnie wpisuje się w charakter produktów i komunikacji naszego Klienta.




Sygnet skonstruowany z obłych linii wpisanych w koło, nawiązuje do wschodu słońca nad uprawami kawowca, zastosowanie złotej kolorystyki dodatkowo „podbija” tą symbolikę. W celu wzmocnienia czytelności tego odniesienia, podobny motyw, ale w bardziej dosłownej formie, zastosowaliśmy także na etykietach produktowych.

„Studio Upturn od samego początku naszej współpracy wykazało się ogromnym profesjonalizmem, kreatywnością oraz terminową realizacją powierzonych projektów. Po otrzymaniu briefu bardzo szybko przedstawili swoje propozycje, które były spójne z naszą wizją. Jesteśmy pewni, że to nie ostatni projekt, który zrealizujemy wspólnie z Upturn.”

Katarzyna Bruk
prezes zarządu - Skoro Group Sp. z o.o.